Kriss 110 ‘transformed’ 2 GT128

Haha.. ini bukan Transformers. Ini perihal ‘haiwan’ tunggangan aku. Tunggangan yang mencurahkan baktinya kepada aku selama 3 tahun akhirnya menamatkan tanggungjawabnya bermula pagi tadi. Khidmat ‘kuda’ baru diperlukan, supaya aku dapat ulang-alik dari rumah sewa ke tempat kerja. Juga keperluan untuk aku pulang ke kampung setiap 2 minggu. Makanya, ‘kuda’ yang lebih tangkas dan gagah menjadi sasaran pilihan aku.

Sumber: Modenas

Setelah diteliti dan dibelek, aku memilih ‘kuda’ oren. Kenapa oren? ‘Baru nampak jiwa muda’ kata kawan aku. Apa jadi pada ‘kuda’ dulu? Tolak pada abang ipar. Dia hendak bawa ulang-alik kerja. Kebanyakan kawan-kawan aku yang dah bekerja, memilih ‘pedati’ tanpa kuda untuk ulang-alik kerja. Kebanyakannya perempuan. Takpelah, sesuai dengan mereka. Ada yang beli ‘pedati’ Swift, Myvi, City dan bermacam-macam lagi.

Antara ‘kuda’ dan ‘pedati’, masing-masing punya kelebihan dan kekurangan,bukan?

‘Kuda’ lama Kriss110
 
Terima kasih ‘kuda’.

Bertukar

‘Kuda’ oren GT128

Ulasan

  1. perghh mana moto yang realnya..barang modi memang byk untuk GT ni..heh pakai footrest racing ke smart gak :P

    Khas Untuk Freshie Blogger. Jom Terjah Blog Paling Annoying Ni Supaya Korang Tak Jadi Blogger Annoying!

    BalasPadam
  2. same jgk bro..aku nk tgk kuda oren yg real..kot2 pkai twin chambers..hoho..kuda baru da pernah ronggeng x?hehe

    BalasPadam
  3. moto yg lama bg kat aku. aku xde moto lg. lesen pun x buat. hehe...

    BalasPadam
  4. FIT: skang gune GT128.racing footrest..cam menarik..

    azizan4444: lom leh tgkp gambo.. kamera xde, huhu... mne de 2 chambers.. 4 je, hehe.. gurau2..

    Ameen Muslim: hehe..kena amik lesen dolu.. ^.^

    BalasPadam

Catat Ulasan