Sesudah berlalunya Earth Hour

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Aku muat naik gambar-gambar tentang 'peristiwa gelap' semalam. Aku dan budak-budak blok aku pun turut diselubungi kegelapan. Lagi menarik, budak-budak perempuan UTM sebelah kolej aku pun turut menyokong. Aku hampir tidak sempat melihat [memang tidak sempat pun, huhu..] bila berakhirnya jam 9.30 malam tadi di Dataran Merdeka.

Antara gambar yang aku tangkap [dengan Sony Ericsson K550i] dan telah disunting dengan Photoscape.


Gambar sebelum dan selepas 8.30 malam diambil ketika bersantap di restoran di Kg. Baru


Dari bilik aku, di Kolej Tun Syed Nasir 3 a.k.a K3. Hanya kelihatan bintik cahaya yang membentuk 2 segi tiga yang simetri [klik gambar untuk lebih jelas]


Perbezaan apabila cahaya lampu KLCC dan bangunan sekitarnya terpasang


Suasana ketika 9.31 malam di Dataran Merdeka, sudah terang benderang! [Aku, Alan dan Shahir hanya terlewat beberapa minit]

Maaflah, gambar yang diambil kurang jelas. 
 
Sayangilah pokok, rumput dan bumi kerana Allah.

Ulasan

  1. hurm.. klau bkn earth hour ni, memang takkan nmpak la klcc tu bergelap. huhu..

    BalasPadam
  2. mst ada yg ambik kesempatan mencuri kan?

    BalasPadam
  3. Azizwan: haha.. setuju ngn ko wan. lampu klcc 2 mmg byk sgt. patut tutop separuh, hoho

    aidilx: Alhamdulillah, x dengar pulk kes curi mse bergelap ni kt sini. risiko 2 mmg tinggi. mayb pencuri pon lupe de earth hour mse ni. huhu

    BalasPadam
  4. Terima kasih jadi komentar pertama saya...hadiahnya link percuma.

    Semuga kita semua kembali kepada Islam pasti terjagalah Bumi Allah ini.

    BalasPadam
  5. denaihati: same2 bro. terima kasih bg link percume 2. Insya'Allah, akan komen kt blog bro lg, hehe

    2lah yg terbaik, tp itulah yg sush nak capai.

    BalasPadam
  6. out of topic: nak tanye kolej ktsn kg baru nie dekat x dgn ktsn jln tmerloh? brp minit kalo jln kaki? ade public transport x ke sana? hope dpt bg maklumat, tq..

    BalasPadam

Catat Ulasan