Nasyid Nostalgia

Korang minat tak dengan Nazrey Johani? Minat..bagus..Kalau tak minat tue, Insya'Allah lepas nie akan minat k. Maybe ade yang lom kenal lagi ngan salah sorang otai dalam industri nasyid nie. ok, aku bagi info ckit..

Sebelum nie, beliau adalah ahli kumpulan dalam kumpulan The Zikr bersama dengan beberapa ahli Raihan yang lain. Tak berapa lama kemudian, The Zikr bubar maka muncullah Raihan. Kehadiran mereka nie telah menaikkan nama industri nasyid di mata penggiat seni tanah air bersama-sama dengan Rabbani dan Hijjaz. Kemudian, Nazrey keluar dari Raihan kerana ingin memberi tumpuan pada bidang dakwah.. Nie antara yang aku tau, tapi kalau korang de tambahan atau pembetulan, bagi tau ye..

Tahun 2008 nie, beliau muncul kembali dengan nasyid nostalgia yang pernah dipopularkan dulu oleh kumpulan The Zikr. Album "Nasyid Nostalgia, memori The Zikr" ini memuatkan 10 buah lagu iaitu:

  1. Harapan padaMu Subur Kembali
  2. Tak seindah sentuhan Mata
  3. Perantau (ft. Far East, Salleh Brotherz, Azhari NowSeeHeart & Naim Mirwana)
  4. Antara Dua Cinta
  5. Isteri Solehah (ft. Azhari NowSeeHeart)
  6. Wahai kaum Muslimin
  7. Wahai Kekasih (Kaulah segalanya)
  8. Mengemis Kasih (ft. Far East)
  9. Air Mata Keinsafan (ft. salleh Bortherz)
Untuk keseluruhan Nasyid nostalgia dalam album nie, aku bagi '2 thumbs up'. Lebih-lebih lagi Nazrey Johani yg alunkan nasyid nie. Pe2 pun korang dapatkan album nie kat pasaran k. Dalam bentuk kaset dan cd. Dapatkan yg 'ori' k.

Ulasan

  1. hi,

    i would like my website malaysian youtube style www.fyroo.com to be review by your blog. how much does it cost?

    also if possible to exchange link?

    please contact me at support@fyroo.com

    BalasPadam

Catat Ulasan