Tips minum air dengan betul

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Buka emel, aku 'terbaca' artikel berkenaan minum air yang buat korang sihat. Tidak perlu beli air yang mahal, cuma teknik dan waktu kena betul. Jangan gundah, tak banyak yang perlu diamalkan dan menjadi amalan.

2 gelas *air sejurus bangun dari tidur [Manfaat: Membantu mengaktifkan organ dalaman]
1 gelas air 30 minit sebelum makan [Manfaat: Membantu penghadaman]
1 gelas air sebelum mandi [Manfaat: Membantu menurunkan tekanan darah]
1 gelas air sebelum tidur [Manfaat: Bagi mengelakkan angin ahmar atau serangan jantung]

Apa fungsi 70% air dalam badan anda?

pssst: Soalan cepu emas, segelas air bersamaan berapa mililiter [mL]?

*air yang dimaksudkan adalah air masak atau air mineral, bukan air yang ada 'kaler'.

Ulasan

  1. hahaha.. sblm ni tak tahu pun nak buat benda ni.. tp sejak lps aku baca n3 ni tempoh hari, aku terus follow wlpn ada kalanya aku lupa.. mklumlah, baru je nak dipraktikkan. huhu.. apa2 pun, nica sharing and thanks ya :)

    BalasPadam
  2. insyallah aku cuba..stau aku,minum pas bangun tu amalan org jepun...

    BalasPadam
  3. azizwan: samela kte. ak pon baru blaja2 praktis.. kdg2 mmg lupe trus, hehe... same2 azizwan.. byk lg akn mnyusul...

    ratu salju: yeke. mknenye org Jepun mmg sntiase di depan dgn kte...

    BalasPadam

Catat Ulasan