K.P.I.

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Sejak 2 menjak ini, jarang sangat aku mengemaskini blog ini. Aku rasa korang pun sudah tahu sebab-musabab kelembapan blog ini. Kalau korang semak arkib dekat sebelah tepi, untuk Julai dan Ogos memang ciput saja masukan, huhu... Inilah masanya aku berkemaskini. Tapi segera je ni. Terimalah ringkasan dari daku buat bulan Ogos sempena bulan kemerdekaan.

K


 Aku, mak dan Yan [K. Angah aku]

Konvo. Syukur pada Illahi. 15 Ogos 2009, aku berkonvokesyen. Di? UKM, Bangi walaupun kampus aku dekat-dekat Chow Kit. Sidang 1 beb. 7.30 pagi sudah beratur. Tapi seperti kebiasaan, aku datang 8.10 pagi, terus masuk barisan ke Dewan Canselor Tun Abdul Razak [DECTAR]. Segulung ijazah sarjana muda aku genggam dari Canselor UKM.

P

Puasa. Esok, 22 Ogos 2009 telah diumumkan oleh Pemegang Mohor Raja-raja sebagai tarikh permulaan menyambut Ramadhan yang mulia. Aku ucapkan Selamat Berpuasa di bulan Ramadhan untuk semua umat Islam di Malaysia. Bagi yang tidak dapat puasa penuh sebab uzur syarie, hargainya... Ada masa boleh ganti [qada']. Boleh selak-selak masukan berkenaan Ramadhan sebelum ini di sini.

I

Independence Day [Kemerdekaan]. Merdeka. Hujung bulan, 31 Ogos 2009 merupakan Hari Kemerdekaan Malaysia yang ke52. Berbagai-bagai cara telah dipromosikan dan didendangkan, dari corong-corong radio hinggalah ke Twitter. Hanya menunggu sahutan dari rakyat apakah erti merdeka yang sebenarnya. Apa pun bukan sekadar 1Malaysia di bibir-bibir.

Salam Ramadhan. Salam Merdeka. Cegah Selsema Babi.

Ulasan

  1. Salam Ramadan akhi...moga Allah reda dgn kita :)

    BalasPadam
  2. Selamat mengerjakan ibadah puasa daripada cpj, semoga beroleh kejayaan dalam melaksanakannya...

    BalasPadam
  3. OOO ooo ... sudahhh abees la nii ...

    selamat bergraduasi untuk anda ...

    BalasPadam
  4. selamat menjalani ibadah puasa bro. :)

    BalasPadam
  5. Muhammad Fakhruddin: Salam Ramadhan.. Amin..

    Cikgupj: Selamat jugak kpd cikgu. same2 kte usahakannya..

    Razifembi: Alhamdulillah.. wah, lame x singgah sini.. tQ2..

    Mohdisa: Selamat jugak kpd mu. Mohdisa..

    BalasPadam
  6. kos ape bro?
    parents aku pon konvo kat UKM..
    tapi sidang ke 5
    :)

    BalasPadam
  7. loq: eh, cmne parents ko leh konvo thun ni gak? bape umur ko ni? huhu.. tnyelah parents ko sidang 1 baju biru muda kos pe? pe2 pon congrats utk parents ko..

    BalasPadam
  8. ZARA: Alhamdulillah.. terima kasih..

    BalasPadam
  9. neo: trimas neo.. tngu ko konvo lak..

    BalasPadam

Catat Ulasan