Sebab iklan di bas masuk Islam

10 Nov, Isnin - 17 warga Chicago telah memeluk Islam setelah lihat iklan pada bas
Kegiatan yang dilakukan organisasi (GainPeace) ini ternyata membuahkan hasil, bukan hanya mampu meluruskan pandangan masyarakat Barat yang miring (serong) tentang Islam tapi setelah melihat iklan di badan bas tersebut, ada 17 warga Chicago yang menyatakan diri masuk Islam.
Ini adalah antara usaha2 badan2 dakwah d Amerika seperti juge Islamic Circle of North America (ICNA) dalam mempromosikan Islam kpd bukan Islam. Usaha2 ini diteruskan lagi dlm keadaan dunia yg masih dlm fenomena Islamaphobia [takutkan Islam atau bencikan Islam?]. Syukur pada Allah, pas tragedi 911 berpusu2 orang2 barat nak kenal n masuk Islam. Melayu kt Malaysia?

Iklan layanan masyarakat yg mencetuskan keinginan kpd Islam oleh GainPeace ini memberi orang ramai peluang utk bertanye ttg Islam. Iklan kat bas berkonsep tanya-jawab itu, yg mmg sush nk jumpe kt Malaysia [rase2nye mmg xde pon] melainkan iklan 'Cuti-cuti Malaysia', 'May First' n dll., GainPeace telah menerima ribuan panggilan teleefon bertanyakan tentang Islam.


Pelik tapi x tipu punyer, fenomena Islamaphobia ni pon de ckit2 tempias kt orang Islam. X caye, pi usha org2 sekeliling anda. Kalo de, kite buangkan sifat tu jauh2. Same2 kite perbetulkan persepsi mereka yg slh paham terhadap Islam.

Sbb Islam adalah Selamat, Sejahtera dan paling tinggi. Aman