Serius lawak...

::From my mailbox::

Aku datang dari keluarga yg besar 16 adik beradik, bila sesekali berkumpul, dah tentu mak aku akan buat majlis makan besar-besar dan best-best!!!

Dalam ramai2 adik beradik, bukan semua yg suka stail aku, apabila aku bawa gaya hidup "gaya pulang ke pangkal jalan'"...maka adalah yg tak kena sana sini...oh..



Masa makan, aku pun duduk lah cara Nabi..(rujuk ustaz) lalu ada yg sound:

"apahal duduk macam nak berlari ajer...."

"tak baik lutut tinggi pada makanan.."

" ni duduk ke nak berak buang air beso nie..?"



Oleh sebab aku lelaki beriman, maka aku buat muka seposen...aku pun basuh tangan, lepas tu makanlah, dengan tiga jari(sunnah Nabi). kemudian, ada pulak suara2 yg sound: "Eh, kenyang ke makan dengan tiga jari? "

aku kata: "huh, anak cina makan dengan dua kayu elok2 habis nasi satu pinggan!!! "



Tapi oleh kerana aku sorang jer yg makan dengan tiga jari, org lain makan dengan lima jari, maka aku lihat kadar flow suapan dan kadar kuantiti lauk-pauk diorang lebih laju dan maju, maka aku menukar jariku dari 3 kepada 5. Oh, tepuk dada tanya iman..



Kemudian aku minum dgn tangan kanan yg tidak berbasuh...

Diorang tegur: "essh..pengotor betullah"

Aku kata: "Apa pulak kotor, aku makan nasi, bukan tahik!!!"(tapi aku kata dalam hati sebab aku lelaki beriman)

"Nie, apehal jilat2 jari nie? lucah betul!!" tanya diorang pada aku..

"Makan ayam sedap sampai ke kaki....makan sate sedap sampai ke lidi, he he heh" kataku. ..

Banyak pulak diorang komplen cara aku makan..err maksud aku cara Nabi makan... aku tahu tak berguna berdebat ngan mereka. 



Gambar tiada kaitan, tapi cube kaitkan...



Tiba2..



mak aku tercekik tulang ikan. Kemudian, Mak aku mendapat nasihat secara berperingkat, ada yg sarankan agar makan pisang, minum air dengan cepat, makan nasi kepal dan lain2, tapi masih tak berjaya. kesian mak..


"Huh! Hamka, Takkan kau tak tahu cara sunnah Nabi nak buang tulang tercekik camne?..cakap terer.." kata abang aku

Aku kata: "senang sajer...Mak angkat kedua-dua tangan ke atas.. "

Mak aku pun buat..tapi masih tak jadi..


Aku kata: "lurus Mak, tangan mak dua-dua kena lurus... !!!"

Aku kata: "Sekarang sebut: SUPERMAN RETURN!!!!!! "

HA HA HA..

(semua org ketawa) - nasi berhembur-hembur di sana sini.

Mak aku juga ketawa sehingga tulang yg tercekik itu terkeluar..semuanya dari Allah!!!



Lawak ke serius..? Korang tentukan.. piQir sambil melepaQ